Monday, February 20, 2012

   ျမစ္လို သစ္ပင္လို မိုးလိုလူ (ခင္မာလာၾကာျဖဴ)


 အသက္ႏွင္႔ အမွ် အေတြးအေခၚေတြ ေျပာင္းလဲသြားတာကို အသက္ရွည္မွပဲ သိႏိုင္ေပမည္။
ငယ္စဥ္က လက္ခံက်င္႔သုံးခဲ႔တဲ႔ အက်င္႔မ်ားစြာဟာ ယခုအခ်ိန္မွာ တစ္မ်ဳိးျဖစ္သြားတယ္။ ဒါက ပုဂၢလိက အယူအဆမို႔ ငယ္စဥ္မွသည္ ယခုထက္တုိင္ ေက်ာက္တိုင္ ေက်ာက္သားပမာ အက်င္႔မ်ားခိုင္ၿမဲေနသူမ်ား ကိုေတာ႔ မဆိုလိုပါ။


        စင္စစ္မူ မိမိသည္ အေျပာင္းအလဲျမန္သူမ်ားထဲတြင္ မပါ။ ေျပာင္းလဲရမွာ ကိုလဲ ေၾကာက္သူျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ရာတြင္ ျငီးေငြ႔တတ္သူ သံေဝဂ ရတတ္သူ ျဖစ္ေနျပန္ေတာ႔ “အဘယ္အရာမွ ထာဝရ မရွိ” ဆိုေသာဗုဒၵ၏ အလိုကို ၾကည္ညိဳသူလည္း ျဖစ္ျပန္သည္။

          ထမင္းစားပန္းကန္၊ ေကာ္ဖီခြက္၊ ေသာက္ေရခြက္မ်ားကို ငယ္စဥ္ကကြဲမွာ အလြန္စိုး၏ ။ ကြဲလ်ွင္ျပန္ဝယ္ရပါမူ ပိုက္ဆံ ကုန္လိမ္႔ မည္ဟု ထင္စြဲလ်က္ ကြဲသြားတဲ႔ အခါႏွေမ်ာမဆုံးေတာ႔။

          ယခုအခ်ိန္မွာ ဒီပန္းကန္ႏွင္႔ စားလာတာ ၾကာျပီ၊ ထည္႔စားဖို႔ မေျပာနဲ႔ ျမင္ပင္ မျမင္ခ်င္ေတာ႔။ ထိုအခါ မျမင္တဲ႔ေနရာမွာထားၿပီး အသစ္ အသစ္ ေသာပန္းကန္မ်ားကို ဝယ္ကာသုံးပါသည္။ ေကာ္ဖီခြက္ကိုလည္း သည္အတိုင္းပဲ လုပ္ပါသည္။ သည္အခါမွာေတာ႔ ယခင္လို အစုံလိုက္မဝယ္ေတာ႔၊ ကိုယ္႔ဖာသာ စားဖို႔ တစ္ခ်ပ္ ႏွစ္ခ်ပ္ လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္ တစ္စုံ ႏွစ္စုံ ပုံဆန္းေသာပန္းကန္မ်ားတစ္မ်ဳိး
စီဝယ္ကာ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း ထည္႔၍ စားေတာ႔သည္။

          ထို႔အတူပင္တခါက ေရးခဲ႔ သလို “ေပးကမး္၍ ကုန္သြားသည္မရွိ” ဆိုေသာဒသ၁န ကိုယခုအခါ အလြန္ႏွစ္သက္စြာ က်င္႔သုံးေနျပန္၏။ ထူးဆန္းစြာပဲ ဆီတပုလင္းလွဴလ်ွင္ ဆီတပုံး ျပန္ဝင္လာတာကိုေတြ႔ေတာ႔ အ႔ံၾသမဆုံးေတာ႔။ ဘာအေႏွာင္အဖြဲ႔မွ မပါတဲ႔ေပးကမ္းျခင္းမ်ားဟာ အလြန္ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းလွပါ၏။

          မိမိအိမ္ေရွ႕မွာလမ္းခင္းေနပါသည္။ အလုပ္သမားမ်ား ကတၱရာေစးႀကိဳ၊ ေက်ာက္ခဲသယ္၊ ေနပူထဲ အေဆာင္းမပါ ဗလာနဲ႔ လုပ္ေနတာေတြ႔ေတာ႔ အိမ္ထဲေနျပီး ကတၱရာေစးနံ႔ ေညွာ္လွခ်ည္႔ဟု ေဒါမနသ၁ ပြားသမွ် စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရျပန္သည္။ သူတို႔ကို ဘာေလးလုပ္ေပးလွ်င္ေကာင္းမလဲ ေတြးရတာလည္း အေမာပါပဲ။

          တညေန သား ကားထုတ္တာေစာင္႔ရင္း သူတို႔ မိမိတို႔ အိမ္ေရွ႕မွာေက်ာက္ခဲ စီေနတာေတြ႔ေတာ႔       
          “သမီးတို႔ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္လဲ” ဟု ေမးမိလ်က္သားျဖစ္သြားသည္။
          “ႏွစ္ဆယ္႔ငါးေယာက္” ဟု ျပန္ေျပာသံ ၾကားအျပီးမွာေတာ႔ လက္က ပိုက္ဆံအိပ္ကို ကိုင္မိေတာ႔သည္။
          ႏွစ္ေသာင္းငါးေထာင္ရွိေလာက္တယ္ ထင္တာေၾကာင္႔
          “ေရာ႔ နင္တို႔ တစ္ေယာက္ တစ္ေထာင္ယူ၊ ေဝေပးလိုက္ေနာ္” ဟုေျပာျပီး ပိုက္ဆံေရကာေပးလိုက္တာ သူတို႔မ်က္ႏွာမွာ အျပဳံးျမင္ရတာထက္၊ ငါလုပ္ေပးခ်င္တာ ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ေပးလိုက္တယ္ ဆိုတဲ႔ စိတ္ကေလးက မိမိရင္ထဲ ပို၍ အျပံဳးပန္းေတြ ေဝသြားပါတယ္။

          ယခင္ကဆို ႏွေျမာမွာပဲ၊ ဒီႏွစ္ေသာင္းငါးေထာင္ ငါအဝတ္ဝယ္ဝတ္ရင္ ရတယ္။ ေစ်းဖိုး တစ္ပါတ္စာ ရတယ္ဆိုျပီး ေပးျဖစ္မယ္ မထင္ဘူး။ ခုေတာ႔ ပိုက္ဆံက ေဆးခန္းထိုင္ေတာ႔ ျပန္ရတယ္။ သမီးေတြ ကလည္းကန္ေတာ႔တာ ဘာမွသိပ္မသုံးျဖစ္ဘူး။ သီတင္းကၽြတ္ သူမ်ားလာကန္ေတာ႔ထားတဲ႔ ႏွစ္ထည္ကလည္းဝတ္ျဖစ္မွာမဟုတ္ေတာ႔ ေရာင္းခိုင္းထားတယ္။ အဲဒါေရာင္းျဖစ္ရင္ သုးံေသာင္းေလာက္ရမွာ၊ ငါဘာမွ မစိုက္ရဘူးဆိုျပီး ေပးခ်င္တာေပးဖို႔ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြဟာ အစီ အရီ ေပၚလာတယ္။ ေပးျပီးေပ်ာ္လာတယ္။

          ငယ္စဥ္က ငါဟာ ကံဆိုးလိုက္တာဟု ထင္ခဲ႔ သမ်ွ၊ တတိယ အရြယ္မွာ ေပးကမ္းျခင္း၊ စြန္လႊတ္ျခင္း ကို က်င္႔သုံးႏိုင္တာ ကံမဆိုးဘူးပဲ။ ဒီ အရြယ္ႀကီးက်မွာလိုခ်င္ေနတာ တြယ္ညိေနတာေတြ မ်ားရင္ေတာ႔ ကံဆိုးတာပဲ ဆိုျပီး မိမိကိုယ္ မိမိ ေက်နပ္ေနျပန္တယ္။ မိမိကိုယ္ မိမိ တသက္လုံးမေက်နပ္ခဲ႔တာ။ ခုေတာ႔ဒီလိုမဟုတ္ေတာ႔ဘူး။ မိမိကိုယ္ကို ေက်နပ္ျခင္းဟာ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္း တစ္္မ်ဳိးပဲမို႔လား။

          ေငြေၾကးကို ဘာလို႔ ေပးဖို႔ မတြန္႔တိုေတာ႔တာလဲ ဆိုတာ ျပန္စဥ္းစားမိတယ္။

          ဆယ္တန္းမေအာင္ခင္က အေမတို႔နဲ႔ေနစဥ္မွာ “ေငြ” ဟာအေရးႀကီးဆုံးဟု ထင္သည္။ ထင္မည္႔ သာထင္သည္ “ေငြ” ကိုင္ဖူးတာလည္းမဟုတ္။ ဘာေၾကာင္႔ ထင္သြားလဲ ဆိုေတာ႔ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အေမဟာ ေငြကို ေရတြက္ျပီးေပးလိုက္ ယူလိုက္ လုပ္ေနေတာ႔ ေငြဟာမရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာအရာဟု ထင္ျမင္သြားတာျဖစ္မည္။ ငါးတန္း ေျခာက္တန္း ေလာက္ပဲ ရွိဦးမည္၊ အစိုးရက “ရာတန္” ေတြ ျပန္လဲခိုင္းေတာ႔ အေမ နဲ႔ အေဖ အလုပ္ကိုရႈပ္ေနတာ ေတြ႔ရသည္။ မိမိ အစ္ကို၏ မိတ္ေဆြ တကၠသိုလ္ ဆရာတစ္ေယာက္ အိမ္မွာ လာေနတာ၊ သူ႔ ကိုလဲ ေငြလဲခိုင္းျပီး အေဖက ပတၱျမားလက္စြပ္တစ္ကြင္း လက္ေဆာင္ျပန္ေပးတာ ကိုမွတ္မိသည္။ အဲသည္တုန္းက “လဲ” သေလာက္ျပန္ရေသးတာမို႔ လုံးဝ “မည္း” သြားတာ မဟုတ္။ ပိုက္ဆံဟာ စကၠဴပဲ ဆိုတဲ႔ အသိမရေသး။

          မိမိ အလုပ္လုပ္ေတာ႔ တစ္လ ဘယ္ေလာက္ရယ္မဟုတ္၊ မိမိလက္ထဲ ေရာက္လာသမ်ွ သစ္ေသာ ပိုက္ဆံေတြကို ပုံးတစ္ပုံးထဲ ထည္႔ထားမိသည္။ ေသာင္းခ်ီျပီးရွိတာေတာ႔ မဟုတ္၊ ဘယ္ေလာက္မွန္းလဲ မေရၾကည္႔ျဖစ္။ လုံးဝ “မည္း” သြားေတာ႔ ပုံးပါလႊတ္ပစ္လိုက္ေရာ။ သည္တစ္ခါေတာ႔ လုံးဝ တရားမဝင္ေၾကျငာလိုက္တာမို႔ ျပန္လဲလို႔လဲ မရေတာ႔ဘူးေလ။ အဲဒီ အခ်ိန္ကစ၍ ပိုက္ဆံအသစ္ကို မစုေတာ႔ေပ။

          “ပိုက္ဆံဟာ ခ်စ္ဖို႔မေကာင္းပါလား ဆိုတာ နည္းနည္းေတာ႔ သိလာခ်ိန္ေပါ႔”

          ဒါေပမယ္႔ ပိုက္ဆံကို စုၿမဲ ေရၿမဲ သိမ္းၿမဲပင္။ အေရားအေၾကာင္းအတြက္ေပါ႔။ အဲဒီတုန္းက အိမ္ပိုင္လည္း မရွိေတာ႔ အိမ္အတြက္လည္း စုတာလည္းပါသည္။

          ၁၉၉၇ မွာ သားႀကီးကားတိုက္ေတာ႔ ကုန္လိုက္ရတာ စုထားေဆာင္းထားတာရွိလို႔ ေတာ္ေသးတာေပါ႔။ မဟုတ္ရင္ အေၾကြးတင္မွာပါ။

          ဒီအခါမွာ ငါစုေဆာင္းထားတဲ႔ ပိုက္ဆံ အေရးအေၾကာင္းက်ေတာ႔ အသုံးက်တယ္၊ ငါဆက္စုမယ္ဆိုတဲ႔ စိတ္သိပ္မရွိေတာ႔။ အသုံးက်လို႔လဲ ခ်စ္စရာေကာင္းတယ္ မထင္။ လိုခ်င္စိတ္ပိုလာသည္မဟုတ္။ သံေဝဂ ဘာရသလဲ ဆိုေတာ႔

          “ဘယ္ေလာက္စုစု ကုန္ခ်ိန္တန္ေတာ႔ ကုန္တာပဲ” ဆိုတဲ႔ အသိတစ္ခု ရလိုက္တယ္။
ဒါေပမယ္႔ ကေလးေတြ ေရွ႕ဆင္႔ေနာက္ဆင္႔ တကၠသိုလ္တက္ခ်ိန္ ဘာမွ မစုႏိုင္ေတာ႔တာ၊ တစ္လ တစ္လ အလ်င္မီေအာင္ ပို႔ေနရသည္။ ေဆးေက်ာင္းႏွစ္ေယာက္တက္တယ္။ ကားေပးထားရတယ္။ ထမင္းခ်က္တဲ႔ အစ္မကို ပို႔ထားရတယ္။ စရိတ္က ကုန္သင္႔တာထက္ ပိုကုန္တယ္။ ပိုက္ဆံဆိုတာ လက္ထဲမွာ ပူေအာင္ပင္ မေနေတာ႔။ အဲဒီမွာ ဘာသံေဝဂ ရျပန္သလဲဆိုေတာ႔

          “ကုန္တာေကာင္းတယ္၊ ကုန္ေတာ႔ ေအးေရာ၊ ရွိပူရေသး” ဆိုျပီး ပိုက္ဆံကို ဥပကၡာရႈလိုက္ျပန္ေရာ။

          သားႏွစ္ေယာက္ ေက်ာင္းျပီးေပမယ္႔ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင္႔ အလုပ္ မလုပ္ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေငြ မပို႔ရေတာ႔ မိမိရွာတဲ႔ ေငြဟာ ပိုလာျပန္ေရာ။ ပိုက္္ဆံ ကိုလက္ပူေအာင္ ကိုင္ရတဲ႔ အခ်ိန္မွာ အိမ္ကလဲ ရျပီ၊ ကေလးေတြ တြက္လည္း ကုန္စရာ မရွိေတာ႔တဲ႔ အခ်ိန္မွာ မိမိဟာ ေငြကို စိတ္ကုန္ခ်ိန္ျဖစ္လာတယ္။

          အဲဒီမွာ ေငြကို ျပန္သုံးပစ္ဖို႔ စိတ္ကူးစတာပါပဲ။ တတိယအရြယ္ေရာက္ျပီ။
          စိန္လည္း မလိုခ်င္ေတာ႔။
          အိမ္လည္း ရွိျပီ။
          သားႏွစ္ေယာက္ တင္႔တင္႔ တယ္တယ္ ေနႏိုင္ေအာင္လည္း စီစဥ္ျပီးျပီ။

          ဒါဆိုရတဲ႔ ပိုက္ဆံထဲက သုံးၿပီး ပိုတာေတြ ဘာလုပ္မလဲ၊ အိမ္ျပင္တယ္၊ ကားျပင္တယ္၊ ကေလးေတြ သုံးဖို႔ ေပးတယ္။ တစ္ခါတရံ မိမိလိုအပ္တာ အနည္းအက်ဥ္းဝယ္တယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ေလာက နီတိ ရဲ႕ စာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္မိခ်ိန္ ပိုေငြကို ဘာလုပ္ရမလဲ ဆိုတာ သိသြားပါတယ္။

          Rivers never drink their (own) water;
          Trees never eat their (own) fruit;
          Rain never eat the crops;
          The wealth of virtues is for the benefit of others.

          “ျမစ္တို႔သည္ မိမိေရကို မိမိျပန္၍ မေသာက္။
          သစ္ပင္တို႔သည္ မိမိ အသီးကို မိမိ ျပန္၍မစား။
          မိုးတို႔သည္ မိမိ အသီးကို မိမိ ျပန္၍မစား။
          သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ဥစၥာသည္ သူတစ္ပါးအက်ဳိးအတြက္သာတည္း။”

ဖတ္မိလ်ွင္ဖတ္မိခ်င္းပင္ သေဘာမွာႏွစ္သိမ္႔ လို႔သြားေတာ႔သည္။
          မိမိေရ ကို မိမိ မေသာက္ေသာ “ ျမစ္ ” ျဖစ္လို၏။
          မိမိအသီးကို မိမိျပန္မစားေသာ “သစ္ပင္ ” ျဖစ္လို၏။
          မိမိ သြန္းေလာင္းေသာ ေရျဖင္႔ ရွင္သန္ခဲ႔ရေသာ ေကာက္ပဲသီးႏွံတိုကို
          တစ္ခါတရံမ်ွမစားေသာ “ မိုး ” ျဖစ္လို၏။
          မိမိဥစၥာသည္ သူတစ္ပါးအက်ဳိးအတြက္ သုးံေသာသူ ျဖစ္လို၏။
          ျဖစ္လိုပါ၏။

          ထမင္းရည္ေခ်ာင္းစီး အလွဴ အတန္းႀကီး ေပးသူ မျဖစ္မူလည္း မိမိ တႏိုင္ သူတပါးကို ေပးသူျဖစ္လ်ွင္လည္း ေကာင္းသည္ပင္။
          ဤသည္မွစ၍ ဆိုကၠားစီးလ်ွင္ ေတာင္းတာထက္ ပိုေပး၏။ ဟင္းရြက္ဝယ္လ်ွင္ ပိုေငြ ျပန္မေတာင္းေတာ႔။ အိမ္မွာ အလုပ္လာလုပ္သူမ်ားကို ေပးသင္႔တာထက္ ပိုေပး၏။

          အိမ္က လူႀကီးသူမ မ်ားကေတာ႔ ဒီလိုလက္ဖြာေန၊ ဘာမွ စုမိမွာမဟုတ္ဘူး ဟုေျပာ၏။

          သည္အေၾကာင္းေၾကာင္႔ တစ္ခါမွ ေတြေဝသြားသည္မရွိ။ ယုံၾကည္ခ်က္ျပင္းထန္ေတာ႔ ျပတ္သားသည္။ မိမိသည္ပင္ တစ္သက္ပတ္လုံး သည္လိုေတြး သည္လိုထင္ၿပီး တစ္ျပားကို ႏွစ္ျပားခြာခဲ႔ဖူးပါသည္။ ခြာလို႔လည္း မရဘဲ ရွိဥစၥာကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္စု၊ မစားရက္ မသုံးရက္ မလွဴရက္ မတန္းရက္ သမ်ွ ဥစၥာေစာင္႔ သဖြယ္ ျဖစ္ခဲ႔ဖူးသည္။ အဲဒီဝဋ္ ဘယ္မွာကၽြတ္သလဲ ဆိုေတာ႔

          အူအတက္ေပါက္တာ အလြန္နာပါသည္။ နာတယ္၊ နာတယ္ ေအာ္ေနရာက ဘယ္လို ေဆးရုံ ေရာက္သြားမွန္းမသိ။ ဟုိက်ေတာ႔ ႏွာေခါင္းပိုက္ထည္႔၊ ဒရစ္ သြင္း၊ လက္ဝတ္လက္စားခၽြတ္၊ ဘာလုပ္လုပ္ ဘာမွ စိတ္မဝင္စားေတာ႔၊ နာတယ္ နာတယ္ ဟူ၍သာ မွတ္ေနလိုက္တာ။ ခြဲခန္းဝင္ေတာ႔လည္း ခါးဆစ္ထဲမွာ ေဆးထိုးၿပီးခြဲတာမို႔ အားလုံးသိေန၊ ဒုကၡ ဆိုတာ အေျပာမဟုတ္ လက္ေတြ႕သိရခ်ိန္မွာ သံေဝဂေတြ ပြားမဆုံးေတာ႔။

          ယခင္ အိမ္မွ ထြက္မယ္၊ ခရီးသြားမယ္ ဆို ရွိသမ်ွပစၥည္းေတြ သိမ္း၊ ေသာ႔ခတ္၊ ေသာ႔အပ္တန္အပ္ မွာတန္မွာ လုပ္ေနေပမယ္႔ စိတ္က အိမ္နဲ႔ ပစၥည္းဥစၥာ မွာ စြဲက်န္ေနခဲ႔တာ၊ ခရီးသြားရင္းေသသြားခဲ႔ေသာ္ အဲဒီ အိမ္မွာျပန္ေနၿပီး ကၽြတ္ေတာ႔ မည္မထင္။

          ခုေဆးရုံမွာ ဘာမွမေတြးႏိုင္။ နာတာပဲ သိေတာ႔ နာရုံမ်ွနဲ႔ အားလုံးကို ေမ႔သြားႏိုင္တယ္။ ေသရင္အားလုံးထားခဲ႔ရမွာ။ ယခုလိုမွာခ်ိန္ သိမ္းခ်ိန္ပင္မရွိ။ အယူလြဲလို႔ ၿပိတၱာပင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါေသးလားဟု ေတြးၿပီးတုန္လႈပ္ခ်င္းမက တုန္လႈပ္မိေတာ႔သည္။ ေဆးရုံက ဆင္ခ်ိန္မေတာ႔ အဲဒီပစ္ထားခဲ႔တဲ႔ ပစၥည္းေတြ ဖြင္႔၍မစစ္ေတာ႔။ ပစ္ထားလိုက္ၿမဲ ပစ္ထားလိုက္ေတာ႔သည္။ အဲဒီမွာ တစ္ခါျပတ္တာပါပဲ။

          ဥစၥာရဲ႕ကၽြန္၊ ေငြရဲ႕ကၽြန္ အျဖစ္မွ လြတ္သြားေအာင္လုပ္တဲ႔ “ဒုကၡ” ဆိုတာကို မမုန္းေတာ႔။ ဘာမွ တြယ္ၿငိစရာ မရွိေတာ႔တဲ႔အခါ စြန္႔လႊတ္ဖို႔ သိပ္အားထုတ္စရာ မလိုေတာ႔။

          ထိုအခါ ျမစ္ကဲ႔သို႔ သစ္ပင္ကဲ႔သို႔ မိုးကဲ႔သို႔ သူေတာ္ေကာင္းကဲ႔သို႔ ႀကိဳးစားက်င္႔ႀကံလိုစိတ္မ်ား တဖြားဖြားေပၚေပါက္ခဲ႔ရေတာ႔သည္။

          ငယ္စဥ္က ယူလို၊ သိမ္းပိုက္လို၊ စုေဆာင္းလိုေသာ အက်င္႔မွသည္ အသက္ႀကီးလာေတာ႔ စြန္႔လႊတ္လိုစိတ္ဆီသုိ႔ တက္လွမ္းဖို႔ ႀကိဳးစားေနပါေတာ႔သည္။

          ေျပာင္းလဲသြားေသာ အေတြးအေခၚတစ္ခုရွိေသးသည္။

          ေကာင္းမႈ အက်ဳးိးသည္ သုခ
          မေကာင္းမႈ အက်ဳိးသည္ ဒုကၡ
ဟု တစ္သက္လုံး ယုံၾကည္ထားခဲ႔ပါသည္။

          “ မေကာင္းမႈ ” ၏ အက်ဳိးသည္ အခ်ိန္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအတြင္း “ ဒုကၡ ” မျဖစ္သြားသည္ကိုလည္းေကာင္း၊
          “ ေကာင္းမႈ ” ၏အက်ဳးိသည္ အခ်ိန္အတိုင္းအတာ တစ္ခု အတြင္း “ သုခ ” မျဖစ္ရသည္ကိုလည္းေကာင္း ေတြ႔ဖူးႀကံဳဖူး ၾကေပမည္။

          ထိုအခါ ဆရာပါရဂူ ဘာသာျပန္ေသာ “ သူလိုဘုရင္ ”  စာအုပ္ကိုဖတ္စဥ္ စာတပိုဒ္ကို ေတြ႕ပါသည္။

          “ ဒုကၡေရာက္တာ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ဳိးအာနိသင္ သက္သက္သာ ျဖစ္တယ္ ” လို႔ ဘယ္သူေျပာလဲ။
          “ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈႏွင္႔ တရားမ်ွတမႈရဲ႕ အက်ဳိးအာနိသင္ဟာလည္း ဆင္းရဲဒုကၡ ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ ”
          “သူေတာ္ေကာင္း သူျမတ္ေလာင္း အေျမာက္ အမ်ားဟာ တစ္သက္လုံး ဒုကၡႀကီးစြာနဲ႔ပဲ ေနထိုင္သြားၾကတယ္ မဟုတ္လား ”
          “ အမွန္ေတာ႔ တရားမႈရဲ႕ အက်ဳိးအာနိသင္ဟာ ခ်မ္းသာသုခ မဟုတ္ဘူး၊ တရားမႈရဲ႕ အက်ဳိးအာနိသင္ဟာ တရားမႈသာလ်ွင္ျဖစ္တယ္ ”
          “ ေကာင္းမႈရဲ႕ဆုလာဘ္ ဟာ ေကာင္းမႈ ျဖစ္တယ္ ”

          ဟူေသာ စာမ်ားကို ဖတ္မိသည္ ခဏ ျမစ္ကဲ႔သို႔ သစ္ပင္ကဲ႔သို႔ မိုးကဲ႔သို႔ သူေတာ္ေကာင္းကဲ႔သို႔ က်င္႔လို႔ သုခေတြသာ တစ္ေထြးႀကီး ရလိမ္႔မယ္လည္း မေမ်ွာ္လင္႔ စေကာင္း ဟုသိလာသည္။
          “ ေကာင္းမႈ ” ျမတ္ႏိုးသူအျဖစ္ႏွင္႔ပဲ “ ေကာင္းမႈ ” ကို ျပဳသင္႔သည္။ တစ္ျခားဘာမွ မလို ဟူ၍ဆင္ျခင္မိသည္႔ ခဏျမစ္လို သစ္ပင္လို မိုးလို က်င္႔ဖို႔ ႀကိဳးစားပါဦးမည္။

အေတြးအျမင္ (၂၀၂)၊ ဇန္နဝါရီ၊ ၂၀၀၉

(ဆရာေမာင္ဝံသ ၏ အမွာစာျဖင္႔ ေဒါင္းစာေပ မွ ထုတ္ေဝေသာ ျမစ္လို သစ္ပင္လို မိုးလိုလူ ေဆာင္းပါ အပါအဝင္ ၄၇ ပုဒ္ေသာ ေဆာင္းပါးတို႔ ပါဝင္သည္႔ ျမစ္လိူ သစ္ပင္လို မိုးလိုလူ စာအုပ္မွ ကူးယူျဖန္႔ေဝျခင္းျဖစ္ပါသည္။
က်မ ေစတနာထားရပါေသာ နီးေသာ ေဝးေသာ မိတ္ေဆြမ်ားဖတ္ေစလိုေသာဆႏၵ ျဖင္႔ မ်ွေဝလိုက္ရျခင္းအားနားလည္မႈေပးႏိုင္ၾကလိမ္႔မည္ဟုယုံၾကည္ပါသည္။)

No comments:

Post a Comment