Thursday, February 23, 2012

  ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ပညာေရး အနာဂတ္


နည္းပညာ ႂကြယ္ဝသည့္ တုိင္းျပည္သည္ ကမ႓ာတြင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ ေခတ္မီ အဆင့္အတန္း ျမင့္မႈ ထိပ္တန္း ျဖစ္သည္။  သယံဇာတ မရွိေသာ္လည္း၊  သယံဇာတ မႂကြယ္ဝေသာ္လည္း၊ နည္းပညာေၾကာင့္ ယေန႔ ကမ႓ာတြင္ ထိပ္တန္း ေရာက္ေနေသာ ႏိုင္ငံမ်ားမွာ အစၥေရး၊ စင္ကာပူ၊ ဂ်ပန္၊ ေတာင္ကိုရီးယား၊ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယစသည့္ ႏုိင္ငံမ်ားျဖစ္ၿပီး ယင္းႏုိင္ငံမ်ားကို စံနမူနာ ယူၾကရသည္။
စင္စစ္ နည္းပညာ ဆုိသည္မွာ လူသား အရင္းအျမစ္ဆိုင္ရာ အရည္အခ်င္းႏွင့္ အရည္အေသြးပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကမ႓ာ့ႏုိင္ငံ အသီးသီးသည္ မိမိတို႔ ႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးကို ဦးစားေပး ျမႇင့္တင္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိၾကသည္။ ပညာႂကြယ္ဝမႈ မရွိသည့္ တုိင္းျပည္သည္ မႀကီးပြား၊ မတိုးတက္၊ မခ်မ္းသာႏုိင္။ ယခုတေလာတြင္ NLD ၏ ပညာေရး ကြန္ရက္ လႈပ္ရွားမႈႏွင့္ ပညာေရး ရန္ပံုေငြရွာပြဲ သတင္းမ်ားသည္ လူအမ်ား 


စိတ္ဝင္စားစရာ သတင္းျဖစ္ခဲ့သည္။ ပညာအေရးႀကီးမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သူ၏ အျမင္ႏွင့္ သေဘာထားကို ေျပာၾကားရာတြင္ “ဒီဂီတပြဲေတာ္ကေန ေထာက္ပံ့တဲ့ ပညာေရးကို အားေပးတယ္ ဆိုတာ ကၽြန္မတို႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ကို အားေပးတာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ကိုလာၿပီး အားေပး ခ်ီးေျမႇာက္ၾကတဲ့ လူေတြအားလံုးကို ေက်းဇူးတင္တယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အားလံုး တက္ညီလက္ညီနဲ႔ ႀကိဳးစားၾကမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ ႏုိင္ငံဟာ အင္မတန္မွ လွပသာယာတဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ ျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါကလည္း  ကၽြန္မတိို႔ အားလံုး ဝုိင္းလုပ္မွ ရမွာပါ” ဟု ေျပာၾကားသည္။
ယင္းေျပာၾကားခ်က္သည္ ၃၀-၁၂-၂၀၁၁ ရက္က MCC ခန္းမ၌ ျပဳလုပ္သည့္ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးမ်ား ပညာေရး ရန္ပံုေငြ ဂီတပြဲႏွင့္ ေစ်းေရာင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဆက္လက္ ေျပာၾကားရာတြင္ “ဒီပညာေရး ရန္ပံုေငြပြဲကိုလည္း ကၽြန္မတို႔က ျပည္နယ္ေတြမွာရွိတဲ့ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးတဲ့ ကေလးငယ္ေတြ အတြက္ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လုပ္ထားတာပါ။ ကၽြန္မတို႔ ႏုိင္ငံဟာ တုိင္းရင္းသားေတြ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ႏုိင္ငံျဖစ္လုိ႔ အားလံုးတန္းတူညီတူ တိုးတက္ႏုိင္မွ ကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံဟာ ေအးခ်မ္း သာယာလာမွာပါ” ဟု ေျပာၾကားသည္။ မၾကာမီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ျပည္လမ္းရွိ ယုဒႆန္ ရိပ္သာတြင္ အခမဲ့ ပညာဒါနေက်ာင္းမ်ား စုစည္းထားသည့္ အေမ့အိမ္ ပညာေရး ကြန္ရက္က ရန္ပံုေငြ ေစ်းေရာင္းပြဲေတာ္ က်င္းပခဲ့သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာၾကားရာတြင္ “ပညာေရးမွာ ကၽြန္မတို႔ပိုၿပီး လုပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ဟာ နံပါတ္တစ္ကေတာ့ လူအားလိုပါတယ္။  နံပါတ္ႏွစ္ကေတာ့ ေငြအားလိုပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ လုပ္အားမေပးႏုိင္လို႔ ရွိရင္ ေငြနဲ႔ပံ့ပိုးၾကပါလို႔ ကၽြန္မေမတၱာရပ္ခံလိုပါတယ္။...ကၽ
ြန္မတို႔ ႏုိင္ငံသားအားလံုးက ပညာေရးကို စိတ္ဝင္စားၿပီးေတာ့ ေထာက္ခံအားေပးမွ ႏုိင္ငံတိုးတက္မွာပါ။ ကၽြန္မတို႔ အခ်င္းခ်င္း သေဘာမတူညီတာေတြ ရွိေနေပမယ့္ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ အားလံုး တစ္သေဘာတည္း ရွိမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ ႏုိင္ငံမွာ ပညာဖြံ႕ၿဖိဳးခ်င္တယ္။ ကၽြန္မတို႔လူငယ္ေတြဟာ ကမ႓ာ့အဆင့္အတန္း မီေအာင္လို႔ ပညာေတြ ရေစခ်င္တယ္ ” ဟု ေျပာၾကားသည္။
 ထို႔ေနာက္ ပညာရွာမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာၾကားရာတြင္ “ပညာအရာက ဘဝရဲ႕ စိန္ေခၚမႈေတြကို ရင္ဆိုင္ႏုိင္မယ့္ အရည္အခ်င္းေတြကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးတာ။ ဒါတကယ့္ပညာ၊ အဲဒီထဲမွာ ေက်ာင္းပညာပါတယ္။  ေက်ာင္းပညာကို ဖယ္ထားလို႔ မရဘူး။ အေရးႀကီးတယ္။...အန္တီတို႔ ႏုိင္ငံမွာ ေက်ာင္းကေပးတဲ့ပညာက နိမ့္တယ္။ ဒါက အမွန္အတုိင္း ႐ိုး႐ိုးေျပာတာ။ မလံုေလာက္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လူငယ္ေတြက ေစာေစာက ေျပာတဲ့ ဆင္းရဲတဲ့ မိသားစုအတိုင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျဖည့္ဆည္းဖုိ႔ ပို႐ုန္းကန္ရမယ္။  ခုေခတ္ လူငယ္ေတြက အန္တီတို႔ ပညာေရးစနစ္ကို ပိုၿပီးေတာ့ ခိုင္မာေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ေသးသမွ် လူငယ္ေတြက ေက်ာင္းျပင္ပမွာ ပညာရွာရမယ္။ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အရည္အခ်င္း ျပည့္ေအာင္ လုပ္ရမယ္” ဟုေျပာၾကားသည္။ (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း အင္တာဗ်ဴး စာအုပ္၊ ကိုကို- စက္မႈတကၠသိုလ္) ျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အတိတ္ကို ျပန္ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ အာရွေဒသတြင္း၌ ထိပ္တန္း ေရာက္ခဲ့သည္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို ႏုိင္ငံတကာက ေလးစားခဲ့ရသည္။ စင္ကာပူႏုိင္ငံသည္ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ လြတ္လပ္ေရး ရရွိေသာအခါ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနပံုႏွင့္ ရန္ကုန္ဝိဇၨာႏွင့္ သိပၸံ တကၠသိုလ္တို႔ကို လာေရာက္ ေလ့လာ အတုယူခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ တုိင္းျပည္ကို ခ်မ္းသာေစခ်င္လွ်င္ ပညာေရးကို ဂ႐ုစိုက္ပါ။ (IF you want your country to get rich, emphasize on education)  ဆိုသည့္ ေဆာင္ပုဒ္ကို စင္ကာပူသည္ လက္ကိုင္ထားၿပီး ႀကိဳးစားခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ကမ႓ာ့ထိပ္တန္း စံနမူနာျပ ႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္လာျခင္း ျဖစ္သည္။
 ယခုအစုိးရသစ္ လက္ထက္တြင္ လႊတ္ေတာ္တြင္း၌ ပညာေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးသံ၊ အဆိုျပဳသံ၊ ျပန္လည္ေျဖၾကားသံမ်ား က်ယ္ေလာင္ခဲ့သည္။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ႀကီးမ်ားက ပညာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို အေလးထား ေျပာၾကားလ်က္ ရွိၾကျခင္းမွာ ျပည္သူ႔အသံ၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵပင္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးက႑ အသံုးစရိတ္သည္ နုိင္ငံအသံုးစရိတ္ စုစုေပါင္း၏ ၄ ဒသမ ၄၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္သည္ဟု ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာျမေအးက စက္တင္ဘာလ အတြင္း က်င္းပခဲ့ေသာ အစည္းအေဝးတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးအေမးကို ေျဖၾကားခဲ့သည္။ ယေန႔ျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရးေလာကကို ေလ့လာၾကည့္ေသာအခါ-ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ အေျခခံ ပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပညာသင္ယူေနေသာ ကေလးငယ္မ်ားတြင္ မူလတန္းပညာ မၿပီးဆံုးေသာ ေက်ာင္းသားႏႈန္း ျမင့္မားလ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသားမိဘ စားဝတ္ေနေရးႏွင့္ စီးပြားေရး အေျခအေနေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ဦးေအးၾကဴက ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၃ ရက္က က်င္းပခဲ့ေသာ ေက်ာင္းျပင္ပ မူလတန္း ပညာေရး အစီအစဥ္ အခမ္းအနားတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ မိဘမဲ့ကေလးမ်ားႏွင့္ ေငြေၾကးခ်ဳိ႕တဲ့ေသာ ကေလးငယ္မ်ား အတြက္ အစိုးရသင္႐ိုး ၫႊန္းတမ္းျဖင့္ သင္ၾကားေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းသင္ ပညာေရးမ်ား တုိးပြားလ်က္ရွိရာ ေက်ာင္းေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္ ရွိလာေၾကာင္း သိရသည္။ ႏုိင္ငံသားမ်ားသာ ေက်ာင္းတည္ေထာင္ခြင့္ ရွိေသာ ကိုယ္ပိုင္ ေက်ာင္းမွတ္ပံုတင္ ဥပေဒကို ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။
 မူလတန္း၊ အလယ္တန္း သို႔မဟုတ္ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္ခြင့္ အက်ဳံးဝင္ေၾကာင္း သိရသည္။  ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပထမဆံုး ပုဂၢလိက တကၠသိုလ္ကို ဒီဇင္ဘာလ ၃၁ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အထက္ပန္းဆုိးတန္းလမ္း MMB Tower တြင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရးအတြက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အေနျဖင့္  ျပည္တြင္းရွိ တကၠသိုလ္မ်ား၏ ပညာသင္ႏွစ္ကို တစ္ႏွစ္ထပ္မံ တိုးျမႇင့္ရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း အဆင့္ျမင့္ ပညာဦးစီးဌာနက ဒီဇင္ဘာလတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ယခုႏွစ္ နည္းပညာ တကၠသိုလ္မ်ားမွ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ စာေမးပြဲ ေအာင္ခ်က္ သိသိသာသာ ေလ်ာ့က်ခဲ့ေၾကာင္း မီဒီယာ သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။ ယခုအခါ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးေလာကတြင္ အစိုးရ ပညာေရးအပိုင္း၊ ျပည္တြင္း ပုဂၢလိက  ပညာေရး ဝန္ေဆာင္မႈအပိုင္း၊ ျပည္ပပုဂၢလိက ပညာေရး ဝန္ေဆာင္မႈ အပိုင္း၊ ျပည္တြင္း NGO မ်ား၏ အခမဲ့ ေစတနာ ပညာေရး ဝန္ေဆာင္မႈ အပိုင္းတုိ႔ ရွိသည္ကို ေတြ႕ရၿပီး အားၿပိဳင္လ်က္ ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။ ပညာေရးေလာကကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာ အကဲခတ္သူမ်ားက ျမန္မာ့ပညာေရးေလာက ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္း ေခတ္မီဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အတြက္ အႀကံေပးသြားၾကမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ႀကီးမ်ားမွ တစ္ဆင့္ ျပည္သူ႔အသံႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို ေဖာ္ထုတ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
 ပညာေရး အေရးႀကီးမႈႏွင့္ အစိုးရသစ္၏ သေဘာထားတို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ၁၉ ႀကိမ္ေျမာက္ အာဆိယံ ထိပ္သီး အစည္းအေဝးႏွင့္ ဆက္စပ္ အစည္းအေဝး တက္ေရာက္စဥ္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္က သတင္းေထာက္မ်ား၏ အေမးကို ေျဖၾကားရာတြင္ “အထူးသျဖင့္ နယ္စပ္ေတြမွာဆုိရင္ ေက်ာင္းေတြ ဖြင့္ေပးဖို႔ အမ်ားႀကီးလုိတယ္။ စာေတြ သင္ေပးဖုိ႔ အမ်ားႀကီး လုိတယ္။ အဲဒီေတာ့  ဒီမိုကေရစီ ရွင္သန္ဖြံ႕ၿဖိဳးဖု႔ိ အတြက္ကေတာ့ အခ်က္ သံုးခ်က္ လိုတယ္။ ပထမ အခ်က္ကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ လံုလံုၿခံဳၿခံဳနဲ႔ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ရွိဖို႔လိုတယ္။ ဒုတိယ အခ်က္ကေတာ့ ဒုတိယ အခ်က္ကေတာ့ စီးပြားေရး အေရးႀကီးပါတယ္။ စီးပြားေရး တိုးတက္လာဖို႔ စီးပြားေရး ေတာင့္တင္းဖို႔ လိုပါတယ္။ တတိယ အခ်က္ကေတာ့ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ေတြ။ လူေတြဟာ ပညာေတြ တတ္ၾကတယ္ ဆုိလို႔ရွိရင္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူစဥ္းစားတယ္။ ေတြးေခၚႏုိင္တယ္။ မွားတာမွန္တာကို သူခြဲျခားၿပီးေတာ့ သိႏုိင္ျပဳႏုိင္တယ္။ အဲ့ေတာ့ ဒါျပည္သူရဲ႕ အဆံုးအျဖတ္ေပၚမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မူတည္တယ္။... လူေတြရဲ႕အဆင့္အတန္းေပါ့။ ပညာေရး အဆင့္အတန္း၊ ဒီဟာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ားႀကီး လိုပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ပညာအဆင့္အတန္း ျမင့္မားလာေအာင္၊ စာေတြ ေပေတြ တတ္လာေအာင္၊ မွားတာ မွန္တာေတြ ခြဲျခားၿပီးေတာ့ စဥ္းစား သံုးသပ္တတ္ေအာင္ ဒါေတြက ပညာေရးအေပၚမွာ အမ်ားႀကီး မူတည္ပါတယ္။ ဒါေတြလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္ဖို႔ျပဳဖို႔ လိုပါတယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။ ပညာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ကၽြန္ေတာ္ အေတြးဆက္၍ ဆန္႔ၾကည့္မိသည္။ ၂၁ ရာစုသည္ ပညာအရာ ပိုမိုထင္ရွားလာမည့္ ေခတ္ဟု ဆုိၾကသည္။
 ၂၀၂၀ ၏ ေနာက္ပိုင္းကို လြန္ကဲသာေခတ္ဟု တင္စားထားၾကသည္။  လူ႔အဖြဲ႕အစည္းသည္ ပညာေခတ္ကို အေျချပဳ၍ ပံုစံတစ္မ်ဳိးျဖင့္ ေပၚထြက္လာမည္ဟု ပညာရွင္မ်ားက ဆုိၾကသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ပညာေရး ေစ်းကြက္ (Knowledge Market) သည္ ဘီလ်ံေပါင္း မ်ားစြာတန္ၿပီး ကမ႓ာ့အႀကီးဆံုး ေစ်းကြက္ႀကီး မ်ားထဲမွ တစ္ခုျဖစ္လာမည္ဟု ဆိုသည္။ ကမ႓ာျပဳမႈဟူေသာ Globalization သည္ ၂၀၂၀ ေရာက္ေသာအခါ ကမ႓ာ့ႏုိင္ငံ အားလံုး၏ ၉၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို လႊမ္းမိုးသြားမည္၊ အေျပာင္းအလဲကို လံုးဝမလိုလားေသာ အာဏာရွင္ႏုိင္ငံ ငါးရာခုိင္ႏႈန္းမွ်သာ အလြန္ဆင္းရဲစြာ က်န္ရစ္ခဲ့မည္ဟု ဆုိသည္။ ပညာတတ္ၾကသူမ်ား၊ ပညာရွိၾကသူမ်ားသည္ မိမိတို႔ မ်ဳိးဆက္ တစ္စုတည္း၌သာ တတ္ၾကရွိၾက႐ံုျဖင့္ လံုုေလာက္မႈ မရွိ၊ တိုးတက္ သိထားၾကေသာ ပညာကို ထပ္မံ ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးျခင္း  (Knowledge Production) လည္း လုိအပ္ပါေသးသည္။ ပညာကို ေကာင္းစြာ မျဖန္႔ျဖဴးႏုိင္ေသာ ႏုိင္ငံ ၊ ပညာကို ေကာင္းစြာ မရယူနုိင္ေသာ ႏုိင္ငံမ်ားသည္ ပညာခ်ဳိ႕တဲ့မႈ အျမင့္ဆံုး  (Highly Knowledge Defficient) ျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ ဥပမာေပးရလွ်င္ တတိယႏုိင္ငံမ်ား၊ အာဖရိကႏုိင္ငံ အခ်ဳိ႕ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီသည္ ပညာေရးကို ေမာင္းႏွင္အားေပးသည္ (Democracy drives Knowledge)  ဆိုသည့္ စကားရွိသည္။ ဒီမိုကေရစီ အားေကာင္းေသာ ႏုိင္ငံမ်ားသည္ ပညာကို အားေပးၾကသည္။ ထုိ႔အတူပင္ ပညာကလည္း ဒီမိုကေရစီကို ေမာင္းႏွင္ အားေပးသည္ (Knowledge drives Democracy) ဟုလည္း ဆိုၾကသည္။ ပညာတစ္စံုတစ္ရာ အင္အား ေကာင္းေသာ ႏုိင္ငံမ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီကို ပို၍ အားေပးၾကသည္။၂၁ ရာစုသည္ ပညာအေျခခံ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း  (Knowledge Society) ပညာအေျခခံ စီးပြားေရး  (Knowledge Economy) တို႔ပို၍ အားေကာင္းလာမည္ဟု သံုးသပ္ထားရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံကိုလည္း ၂၁ ရာစု ပညာေခတ္ ေရစီးေၾကာင္းတြင္ ေနာက္က် မက်န္ဘဲ အတူလုိက္ပါႏုိင္ရန္ အားလံုး လက္တြဲ ပူးေပါင္းႀကိဳးပမ္းရန္ လုိအပ္ေပသည္။

No comments:

Post a Comment