Sunday, April 15, 2012

Here-and-Now

အျမင္ကတ္ပုဒ္မ နဲ႔လား မသိ- တစ္ေယာက္က ဆိုပါတယ္-
..................
Question: "အခုအခ်ိန္ အခုေနရာ" (Here and Now) ဆိုတဲ့ စကားကို ခင္ဗ်ား ခဏခဏ သံုးတယ္ ေျပာတယ္။ "အခု"ကို ဘယ္လိုသိရမွာလဲ?
...................
Ans: အိုး ! ရွိစုမဲ့စု ဘုရားသခင္ ! ခင္ဗ်ား "အခု" ကို မသိဘူးလား။ ခင္ဗ်ား အခု ဗိုက္ဆာ ေနမယ္- ဒါဆို အခု သိလား။ အခု ေခါင္းကိုက္ေနရင္ေကာ အခု သိလား။ အခု ေနထြက္ေနရင္ေကာ ခင္ဗ်ား သိပါသလား။

အဲ့ဒါေတြကို မသိရင္ - "အခု" ကို ဘယ္လုိ သိရမွာလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းဟာ ~ "အခု"ကို ခင္ဗ်ား ဘယ္လို ေတြးရမွာလဲလို႔ ေမးတာနဲ႔ အတူတူ ျဖစ္ေနပါတယ္။ စင္စစ္ ခင္ဗ်ား သိဖို႔ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္း ဟာ - ခင္ဗ်ား သိဖို႔ မဟုတ္ဘဲ ~ ေတြးဖို႔ တာစူေနတာ သာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။
အေတြး ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ "အခု" တည့္တည့္မွာ မရွိဘူး။ အေၾကာင္းက- "အေတြး" ဆိုတာ "အခု တည့္တည့္မွာ မေနႏိုင္စြမ္း" ကိုသာ ဆိုလိုပါတယ္။ အေတြး ရွိရင္ ခင္ဗ်ား "ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္၊ အခု တည့္တည့္" မွာ မရွိဘူး။ ရွိလို႔လည္း မရဘူး။ ေတြးတယ္ - ဆိုကတည္း က - အဲ့ဒီ အေတြး ဟာ အတိတ္နဲ႔ အနာဂတ္ ကိုသာ ေတြးလို႔ ရပါတယ္။ "အခု"ကို ဘယ္ေတာ့မွ မေတြးႏိုင္ဘူး။ ဒါကို မဟုတ္ပါဘူး လို႔ ခင္ဗ်ား ျငင္းလိုပါသလား ~
အခု ခ်က္ခ်င္းပဲ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ အေပၚ ခင္ဗ်ား ေတြးၾကည့္ပါ။ ခင္ဗ်ား ေတြးတဲ့ အေတြးဟာ "အတိတ္" ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ခင္ဗ်ား မ်ားမ်ား ေတြးေလ ~ ခင္ဗ်ား အေတြးဟာ - အတိတ္ (ဒါမွ မဟုတ္) အနာဂတ္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ အတြက္ ျဖစ္သြားေလပဲ။
ခင္ဗ်ား အတိတ္မွာ ခင္ဗ်ား အတြက္ မွတ္သားစရာ ေတြ၊ ထင္က်န္ရစ္ စရာေတြ၊ အေတြ႕ အၾကံဳ ေတြ မ်ားမ်ား ရွိေနမယ္ ဆိုပါစို႔။ ဒါဆို ခင္ဗ်ား မ်ားမ်ား ေတြးႏိုင္ေနပါတယ္။ အလားတူ - ခင္ဗ်ား အနာဂတ္ အတြက္ ရွည္ရွည္ ေဝးေဝး ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ ၾကီး ေတြ ရွိေနမယ္~ မဟာ့ မဟာ စီမံကိန္း ၾကီးေတြ ရွိေနမယ္ ဆိုပါစို႔၊ ဒါဆို ခင္ဗ်ား မ်ားမ်ား ေတြးျဖစ္မွာပါပဲ။
ဘာလို႔ဆို "အေတြး" အတြက္ အခ်ိန္ ဆိုတာရဲ႕ အညႊန္းေဘာင္ဟာ ရွည္ႏိုင္သမ်ွ ရွည္ရွည္ - လိုကို လိုအပ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ - အခု "ပစၥဳပၸန္" တည့္တည့္အတြက္ အခ်ိန္ အညႊန္းေဘာင္ လံုးဝ မလိုဘူး။ ဒါဟာ "အခု" ကို ခင္ဗ်ား ေတြးမရတဲ့ အေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ အေပၚ ၾကည့္တဲ့ ခဏ - အေတြးစိတ္ကူး ဆိုတာ မဝင္ဘူး။ အသိ သက္သက္သာ ရွိတယ္။ အခု တည့္တည့္ အေပၚ ခင္ဗ်ား အသိရွိရွိ ေနၾကည့္ႏိုင္တယ္။ ခင္ဗ်ား ခႏၶာဟာ အခု တည့္တည့္ မွာသာ ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို "အခု" အေပၚ ၾကည့္မွတ္ ႏိုင္တဲ့ ခဏတိုင္း - စိတ္ကူး အေတြးက အလုပ္မလုပ္ဘူး။ အလုပ္ မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ အေတြးေတြ အတြက္ "အခု တည့္တည့္" မွာ ေနရာ မရွိဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ - ခင္ဗ်ား ေမးခြန္း "အခု" ကို ဘယ္လို သိရမလဲ ဆိုတာ အတြက္ က်ေနာ္ ေျဖရွင္းခ်က္ မထုတ္ေပး ပါဘူး။ အခု ခင္ဗ်ား ဒီစာဖတ္ေနတယ္။ စကား တစ္လံုးစီ ျဖတ္သန္းသြားမယ္။ စကား တစ္လံုးခ်င္း၊ စာတစ္ပိုဒ္ ခ်င္း က်န္ရစ္ခဲ့မယ္။ ဒီအေပၚ ခင္ဗ်ား သိတာက "သိ" တာပဲ ရွိပါတယ္။ "အေၾကာင္း" ကို ျပန္ေတြးရင္ ခင္ဗ်ား "အခု" ကို သိတာ မဟုတ္ဘူးရယ္- ။ "သိစိတ္" (ဝိညာဏ) သက္သက္ ဟာ "အေၾကာင္းေတြ" အေပၚ အေျခမတည္ဘူး - "အရွိ" အေပၚမွာသာ အေျခတည္ ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ - "အသိ" သက္သက္မွာ "ဝါဒ" မရွိဘူး။ "ဒႆန" မပါဘူး။ "ဆင္ေျခယုတၱိ" မလိုအပ္ဘူး။ "အခု" ခင္ဗ်ား သိေနသလား- ခင္ဗ်ား "အခု" ရွိရွိသမ်ွအကုန္ ျခံဳငံု ပါဝင္တယ္။ အခုခဏမွာတင္ "အသိ" ခဏ ဟာ ျပည့္စံုတယ္။
ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ -
All is Here-and-Now. No More.
Here-and-Now is in the Innocence.
"အသိ" သက္သက္ ရွိေနပါ- ဒီခဏဟာ ခင္ဗ်ား အတြက္ "အားလံုး" ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ "အခုပစၥဳပၸန္ အသိခ်ည္း သက္သက္" ဟာ ျဖဴစင္ေနတာ ျဖစ္တယ္ လို႔ ေရွးေရွး ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဆိုပါတယ္။
ခင္ဗ်ား အဘိဓာန္ေတြမွာ "အတိတ္"၊ "ပစၥဳပၸန္"၊ "အနာဂတ္" ဆိုတဲ့ စကားသံုးလံုး အေၾကာင္း ရွာၾကည့္ပါ။ "အတိတ္"၊ နဲ႔ "အနာဂတ္" ကို ေကာင္းေကာင္း ဖြင့္ဆို ႏိုင္ၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ "အခု ပစၥဳပၸန္" တည့္တည့္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ကိုေတာ့ ခင္ဗ်ားကို ေကာင္းေကာင္း ဖြင့္ျပ ေပးႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးပဲ။ သူတို႔ အလြန္ဆံုး ဆိုႏိုင္တာက - "အတိတ္" နဲ႔ "အနာဂတ္" ၾကား တည့္တည့္မွာ ပစၥဳပၸန္ ရွိတယ္ ဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္ ေျပာလိုတာက - "အခု" ဟာ "အတိတ္" လည္း မဟုတ္သလို၊ "အနာဂတ္" လည္း မဟုတ္ဘူး။ အလားတူ - "အတိတ္" နဲ႔ "အနာဂတ္" ၾကားမွာလည္း မရွိဘူး။
ၾကည့္ၾကည့္ပါ - အတိတ္ဆိုတာ တကယ္ မရွိေတာ့ဘူး။ အနာဂတ္ ဆိုတာ တကယ္ မရွိလာေသးဘူး။ တကယ္ မရွိေနတဲ့ အရာ ႏွစ္ခု ၾကားမွာ အရွိ ထင္ရွားေနတဲ့ "အခု" ဘယ္လိုမွ မတည္ရွိပါဘူး။ စင္စစ္ "အခု" အရွိ ဟာ "အသိ" ကိုသာ ျဖစ္ေစပါတယ္။ အခုခဏတိုင္း သိေနမယ္ ဆိုရင္ - ခင္ဗ်ား အတြက္ အေတြး ကို မေပးဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ "အခု"ကို ဖြင့္ဆို သတ္မွတ္ဖို႔၊ "အခု" ကို ေတြးၾကည့္ဖို႔ နည္းလမ္း- အေၾကာင္းအရာ - ဆိုတာ - အဓိပၸာယ္ မရွိဘူး။

No comments:

Post a Comment